Міднення

Мідні покриття володіють високим зчепленням (адгезією) з різними металами, високою пластичністю і електропровідністю. Області застосування деталей з мідненням залежать від того, чи використовують мідне покриття як фінішне, чи воно є прошарком (підкладкою) для нанесення інших гальванічних покриттів.

Мідні покриття наносять на сталеві, алюмінієві і цинкові деталі.

Використання міднення як самостійного покриття

У декоративних цілях. Сьогодні популярні старовинні мідні вироби. Гальванічне міднення дозволяє наносити мідні покриття, які після спеціальної обробки (патинування, чорніння) «старіють» і виглядають так, немов були виготовлені давно. Свіжонанесене мідне покриття має яскравий рожевий колір (блискучий або матовий, залежно від технології нанесення), який можна вберегти від тьмяніння за допомогою прозорого лаку.

У гальванопластиці. Гальванічне міднення застосовують для виготовлення металевих копій виробів різної форми і розмірів. Створюють воскову або пластикову основу, яку покривають електропровідним лаком і згодом шаром міді. Таку технологію міднення часто використовують при виготовленні сувенірів, ювелірних виробів, барельєфів і матриць.

У технічних цілях. Міднення має велике значення в електротехнічнії галузі. Завдяки низькій ціні міднення, в порівнянні з покриттям сріблом або золотом, його часто застосовують для електротехнічних шин, контактів, електродів та інших елементів, що працюють під напругою. Міднення часто використовують як покриття під пайку.

Використання міднення в поєднанні з іншими гальванопокриттями.

При нанесенні багатошарових захисно-декоративних покриттів. Як правило, в поєднанні з нікелем і хромом (тришарове захисно-декоративне покриття) та іншими металами як проміжного шару для підвищення зчеплення з металом основи і отримання більш міцних і блискучих покриттів.

При ремонті та відновленні виробів. Міднення металу часто застосовують у реставраційних роботах для відновлення хромованих частин автомобільної або мототехніки. При цьому наносять великий шар міді (100-500 мкм) і більше, який закриває пори і дефекти металу, шліфується і виконує роль нової основи для нанесення наступних покриттів.